Logo regionálního portálu regionbreclavsko.cz

Regionální zpravodajství

Do Břeclavi putuje 31 milionů. Na moderní úřad

Břeclav
pondělí 29.1.2024

Ilustrační foto
Autor: Wikimedia Commons

Žádné běhání po úřadě, méně čekání. Spoustu věcí, které potřebujete vyřídit na Městském úřadě Břeclav, budete moci vyřešit z pohodlí domova. Rozšíření elektronických služeb je součástí významné dotace, kterou město Břeclav získalo z IROP. Do Břeclavi putuje přes 31 milionů korun na elektronizaci výkonu veřejné správy, tzv. eGovernment.

„Tento projekt má za cíl zkvalitnění služeb úřadu, zjednodušit vyřizování agendy a zefektivnit veřejnou správu. Spoustu agend lze řešit elektronicky a my tento trend chceme zpřístupnit i pro naše občany,” říká místostarosta Jakub Matuška.

Co všechno projekt přinese? Třeba to, že o městské dotace budete moci požádat online. Že vyřídíte přes internet služby související se správou hřbitovů. Že budete moci nahlédnout dálkově do správního spisu nebo do mapových podkladů a spoustu dalšího. Díky rozšíření služeb v Portálu občana odpadne nutnost fyzicky dojít na úřad.

Zásadním přínosem dotace je pro městský úřad zejména pořízení nových serverů, obslužného software či diskového pole, kde se shromažďují data z celé metropolitní sítě města Břeclav. Do ní spadají vedle městského úřadu například i příspěvkové organizace města nebo školy, kulturní domy a podobně. Současná technologie již dosluhuje a její výměna je nezbytná.

Nový software, který bude provázaný s dalšími systémy používanými městem, rovněž zajistí lepší správu majetku, zejména nemovitostí města. Spousta věcí se zjednoduší - jedná se například o automatizaci plateb za nájemné, služby, energie, nahlašování a plánování oprav, automatické hlídání revizí, pro klienty pak možnost žádat o pronájem či výpůjčku prostor elektronicky. Bude možné lépe sledovat a optimalizovat spotřeby energií. A očekává se také zrychlení a zkvalitnění vymáhání nedoplatků.

Významná částka z dotace poputuje na pořízení pasportů – půjde například o detailní zmapování komunikací, zeleně, sítí a podobně. Pasporty, pokud existují, nejsou aktuální a nová legislativa vyžaduje jejich vyšší přesnost. Získaná data budou propojena s navazujícími službami v elektronické podobě. Pasporty poslouží k přesnějšímu plánování při rozvoji města, ale důležité budou například i pro stavebníky.

Dotace pokrývá 85% výdajů projektu. Město ze svého doplatí 5,55 milionů korun včetně DPH. Všechny výstupy projektu musí být dokončeny do dvou let, tedy do konce roku 2025.

Byl článek zajímavý?

Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.

Reklama